This blog is dedicated to my home town Negombo, its people, its history, culture, its life, politics and the norms and the values which I learned from them.

Thursday 22 June 2023

ඔස්වල්ඩ් ෆර්ත් (නිමනි) පියතුමාගේ මරණය ගැන කම්පාවූවෙමි


Rest In Peace Fr. Oswald Firth!! ගරු ඔස්වල්ඩ් ෆර්ත් (නිමනි) පියතුමා ස්වර්ගස්ථවූ බව දැන කම්පාවූවෙමි. කම්පාවුයේ වෙන කිසිවක් නිසා නොව ගෙවී ගිය පහුගිය වසර 20ක කාලය තුල එක් දිනකදීවත් මට එතුමාව දැක බලාගැනිමට යෑමට නොහැකිවු නිසාය...

මට එතුමාව අවසාන වශයෙන් හමුවූයේ 2001 දී විය යුතුය. ඒ හොංකොං නුවර සිට පැමිණෙද්දී ආසියානු මානව හිමිකම් කොමිසමේ ප්‍රධානි බැසිල් ප්‍රනාන්දු මහතා ලබාදුන් පොතක් එතුමාට ලබාදීමට යෑමේදීය. මම ඊට පෙර පටන් ඔස්වල්ඩ් ෆර්ත් පියතුමාව දැන උන්නෙමි. ඒ එතුමා ශ්‍රී ලංකා කතෝලික රදගුරු සමුළුවේ සමාජ සත්කාරක කාර්‍ය්ංශය ලෙස සලකන සෙඩෙක් (SEDEC) ආයතනයේ ජාතික අධ්‍යක්ෂ ලෙස කටයුතු කරමින් සිටි අවදියේ සිටය.

'ඇමරිකන් හඩ' ව්‍යාපෘතිය නිසා හලාවත ඉරණවිල ග්‍රාමයේ ජනතාවගේ ඉඩම් අහිමිවීමට එරෙහිව එතුමා ප්‍රමුඛ සෙඩෙක් (SEDEC) ආයතනය දැඩිව මැදිහත් වි කටයුතු කලේය. අපි එතුමා ප්‍රමුඛ එම කණඩායම් සමග ඉතා සමීපව කටයුතු කළෙමු. වගකීම් දරමින්, කැපවීමෙන්, අප්‍රතිහත ධෛර්යෙන් යුතුව කටයුතු කළෙමු. ඉන් පසුව එතුමා මරදාන සමාජ සාමයික කේන්ද්‍රයේ අධ්‍යක්ෂ ලෙස කටයුතු කරද්දී ද එතුමා සමග විවිධ කටයුතු වලට සම්බන්ධව කටයුතු කළේය.

එතුමා මාව තරුණ ක්‍රියාධරයන් සදහා පිදෙන 'රීබොක්' මානව හිමිකම් සම්මානය (Reebok Human Rights Awards) සදහා නිර්දේශ යෝජනා කලේය. එවැනි ජාත්‍යන්තර සම්මානයක් සදහා නිර්දේශ යෝජනා කරමින් ඉදිරිපත් කල ලිපිය පාසැලේ ප්‍රධාන ශිෂ්‍ය නායකයා වශයෙන් පාසැලෙන් සමුගැනීමේ දී ලබාදෙන ලිපියෙන් පසුව එවකට මා ලද හොදම ඇගැයුමය.

ඉන් අනතුරුව විශ්ව විද්‍යාලවලින් ලද විවිධ උපාධි සහතික, වාර්තා සහ ඇගැයුම් සටහන් නිසා ගරු ඔස්වල්ඩ් ෆර්ත් (නිමනි) පියතුමා Reebok සම්මානය සදහා මා ඉදිරිපත් කරමින් ලබාදුන් සටහන මගේ ලිපිගොනුවල යටට තල්ලුවී ගියද එතුමාගේ මරණය ගැන අසා මම නැවත එය කියවු විට මහත් කම්පාවක් දැනුනි. කෙනෙකු ඇගයීමට එතරම් නොපැකිලෙන කෙනෙක් ෆාදර් ෆර්ත් තරම් තවත් නැති තරම්‍ ය. කම්පාවට කරුණ නම් පහුගිය වසර 20ටම මම ඔහුව හමුවීමට ගොස් නැත.

පසුගිය වසර 20 තුල මම ලංකාවට හය-හත් වතාවකට වඩා ගොස් තිබුනද ඒ එකවතාවක් හෝ එතුමා නේවාසික පියතුමෙක් ලෙස නතරවී සිටි මට්ටක්කුලිය 'ද මැසනඩ්' නිවාස වෙත යාමට නොහැකි විය. 2004 සිට 2010 දක්වා එතුමා රෝමයේ සිටි කාලය තුලදී කිහිපවතාවක්ම රෝමයට ආවගියද එතුමා හමුවීමට එහිදී හෝ යෑමට නොහැකිවිය... ඊටත් වඩා ගිය වසරේ දිනක ශෙහාන් මාලක සොයුරා ෆර්ත් පියතුමා හමුවීමට ගොස් එතුමාගේ සුවදුක් විමසා එතුමා සමග සිට මට එවු ජයාරූපය දුටු විගස "ඊලග පාරේදී ලංකාවට ගියහම අනිවාර්යෙන්ම ෆාදර් ෆර්ත්ව බලන්න යනවා" යැයි සිතාගත්තද මේ වසරේ ලංකාවට ගියවිටද මට එය කිරීමට නොහැකිවිය; ආත්මය කැමැතිය එහෙත් ශරීරය දුර්වල"!😥

ගරු ඔස්වල්ඩ් ෆර්ත් (නිමනි) පියතුමාට මොක් සුව අත්වේවා!!❤️❤️❤️

මාකස් ප්‍රියන්ත පෙරේරා
19/06/23

No comments:

Post a Comment