This blog is dedicated to my home town Negombo, its people, its history, culture, its life, politics and the norms and the values which I learned from them.

Friday 14 February 2020

වැලන්ටයින්, ඇයි ඔබ මේ අපේ රටේ?

අහලා තියෙනවාද නන්දා මාලනීගේ සිංදුවක් තියෙනවා ''වැලන්ටයින්.. ශාන්ත වැලන්ටයින්... ඇයි ඔබ මේ අපේ රටේ...පෙම්වතුන්ගෙ දිනයක් හදලා..පෙබරවාරි මස දාහතර...'' කියලා කියන ගීතය.

ඔය සින්දුව අපි හිතන තරම් රොමාන්තික (romantic) නැහැ. ඒ සින්දුවේ කියනවා වැලන්ටයින්ට විතරක් නෙමේ මව්වරුන්ටත්, වැඩිහිටියටත් දිනයක් හදලා, අවුරුද්දේ දින 365ම වෙන්කරලා මේවා එරෝප්පෙන් (යුරෝපයෙන්) ආව චාරිත්‍ර... ආදී ලෙස කියනවා...එහෙත් හොදම හරිය එතන නෙමේ තියෙන්නේ, අන්තිමට. අන්තිමට කියනවා ''වැලන්ටයින් රෝමෙට යන්න...තුන්සිය හැටපස් දවසේම, කාටත් සළකන, පෙම් කරන..

අපට වෙනම දින මොනවටද? කියලා අහනවා. ඒ හින්දා ඔයා, වැලන්ටයින්, රෝමෙටම යන්න.. අපි මෙහෙ ඔක්කොම හරියට කරන් යනවා ශා. වැලන්ටයින්ලා, පෙම්වතුන්ගේ දින ආදිය අපිට ඕනේ නැහැ... ඕවා අරන් ඕගොල්ලෝ යුරෝපයටම යන්න කියලා තමයි අන්තිමට එම ගීතයේ කියන්නේ.

ඔය ගීතයේ එක්තරා ආකාරයකින් අපට කියන්නේ ඔය ශා. වැලන්ටයින්ලා, වැලන්ටයින් දින ආදිය බටහිර සංකල්ප, ක්‍රිස්තියානි ඉගැන්වීම්, ආදරය /ප්‍රේමය ආදිය ආපහු දින දාගෙන මතක්කරන්න ඕනේ නැහැ, ඒවා ඔක්කොම මෙහෙ තියෙනවා. මෙහ තිබ්බ ශිෂ්ටාචාරය තුල ඕවා ඔක්කොම තියෙනවා ආපහු බටහිරින් ගෙන්න ඕනේ නැහැ කියලා තමයි කියන්නේ. අර නලින් ද සිල්වාත් කිව්වා ''ආදරය/ප්‍රේමය කියන්නේ බටහිර සංකල්ප අපේ තිබුනේ ස්නේහය, එක ඊට වඩා උදාර සංකල්පයක්'' කියලා දැක්වුයේ ඒකයි.

ඇත්තටම, බටහිර ක්‍රිස්තියානි ලෝකය තුල ප්‍රවර්ධනයවූ ආදරය/ප්‍රේමය වගේ සංකල්ප වෙනස් වචනවලින් හින්දු, සහ එයින් විකාශනයවූණු, බෞද්ධ ආදී ආගම්වලත් ඒ නම්වලින්ම නැතිව ගියත් විවිධ අර්ථ ඔස්සේ දක්වලා තිබෙනවා. ඔය කරුණාව, මෛත්‍රිය, ආදිය උනත් ඊට උදාහරණ ලෙස දැක්විය හැකියි.

මේ කාරණය 1800 ගණන්වලත් සාකච්ඡා කරලා තියෙනවා. මේ ගැන හොද අදහසක් ඉදිරිපත්කරලා තියෙනවා ජර්මන් වාග් විද්‍යාඥවූ මැක්ස් මුලර් (Max Muller, 1823-1900). ඔහු කියනවා ඉන්දියාවට ක්‍රිස්තියානි ආගම නැතිව උනත් හින්දු /බෞද්ධ ආගම්වල හරයන් මතුකරගැනීම තුල වුවත් පුළුවන් මනුෂ්‍යත්වය සහ ශිෂ්ටත්වය මතුකරගත ගන්න, නමුත් දැන් ඒවායේ හර පද්ධති විනාෂවෙලා ඉවරයි, කියලා. ඒවාගේම ඔහු දක්වලා තිබෙනවා 'ඉන්දියානු දර්ශණවාදී, ධර්මවේදී මනස් තුලින් විශ්වයේ අනන්තය, අනිත්‍ය දැකිය විදිය හැකිවුනත් පැවැත්මේ සත්තාව වන 'ආදරය/ප්‍රේමය' ආදියත්, ස්වභාව ධර්මයේ චමත්කාරය තුල විහිදවන මැවිල්ලේ (මැවුම්කරුගේ) ජීව ගුණයත් විදීමට අපොහොසත්වී ඇති බව... ඒ නිසා ඔහු කියනවා, ඉන්දියානු කලාපයට ක්‍රිස්තියානි ආගම හදුන්වාදිය යුත්තේ අන්න ඒ නිසයි කියලා කියනවා.

කොටින්ම කිව්වොත්, අපේ රටවල සියල්ලේ ඇති නිස්සාර බව, ශුන්‍යතාවය, අනිත්‍ය ගැන නිතර නිතර පසක් කරමින් ආශාවෙන් මිදී, බදාගැනීම වෙනුවට අත්හැරීම තුල, සැහැල්ලුවෙන් ජීවත්වත්විය හැකි බව අවධාරණය කලත්, ජීවිතය විදීමේ චමත්කාරය උත්කර්ෂවත් නගන්නේ නැහැ නේද?

වැලන්ටයින්ලා අවශ්‍යවෙන්නේ අන්න එතැනට...වැලන්ටයින් ශා. වැලන්ටයින් වෙන්නේ අන්න එතැන. එත් අපි මතක්කර ගත යුතු තව 

දෙයක් තියෙනවා ඒ තමයි ආදරවන්තයින්ගේ ලෝකයක තනන්න වැලන්ටයින්, සාන්ත වැලන්ටයින් ජීවිතය පිදුබව..

මාකස් ප්‍රියන්ත පෙරේරා.
14/02/2020


4 comments:

  1. මාකස් අයියේ "දේවානි ජයතිලක" ගැන ලියන් නැතෙයි.

    මම හිතුවේ අපේ මීගමුව අපේ මීගමුව කියකියා පිස්සුවෙන් දොඩවන නිසා මේ ගැන ලියයි කියලා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇයි ඊයේ පෙරේදා ලිව්වේ, කියෙව්වේ නැද්ද?

      Delete
  2. Your Affiliate Money Making Machine is ready -

    And earning money online using it is as simple as 1..2..3!

    It's super easy how it works...

    STEP 1. Input into the system which affiliate products you intend to promote
    STEP 2. Add PUSH button traffic (this ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the affiliate system grow your list and sell your affiliate products all on it's own!

    Are you ready to start making money?

    Click here to start running the system

    ReplyDelete
  3. DR DAWN නම් පෙම්වතා පැය 48ක් ඇතුළත බොහෝ දෙනෙකුට තම හිටපු පෙම්වතුන් ගෙන්වා ගැනීමට උදව් කර ඇති ආකාරය පිළිබඳ සාක්ෂි කිහිපයක් මම කියෙව්වා, එය සැබෑවක්ද, මේ මිනිසාට මගේ පෙම්වතා නැවත ගෙන්වා ගැනීමට ඇත්තටම උදව් කළ හැකිද කියා මම සිතමින් සිටියෙමි. මම ගොඩක් ආදරෙයි. මම මගේ පෙම්වතාට බෙහෙවින් ආදරය කරන නිසාත්, අපි මාස කිහිපයක් වෙන්ව සිටින නිසාත් මම ඔහුව සම්බන්ධ කර ගැනීමට තීරණය කළෙමි. ඇත්තටම මට එයාව ගොඩක් මගහැරුණා, මම එයාව ආපහු ගන්න අනිත් හැම ක්‍රමයක්ම උත්සාහ කළා ඒත් බැරි වුණා. මම DR DAWN හා සම්බන්ධ වූ අතර ඔහු මට පැවසුවේ මගේ හිටපු හිටපු අය ඉදිරි පැය 48 තුළ නැවත මා වෙත පැමිණෙන බවයි.
    මා පුදුමයට පත් කරමින් මගේ හිටපු පෙම්වතා හරියටම පැය 48 කින් ආපසු පැමිණියේය, වෛද්‍ය DAWN ට ස්තූතියි,
    ඔහුට ඔබට උදව් කිරීමටද හැකිය
    *ගැබ් ගැනීමට අකුරු කරන්න.
    * නැවත එක්වීමට අක්ෂර වින්‍යාසය.
    *ඕනෑම ලෙඩක් සුව කරන්න.
    * වාසනාව සඳහා අක්ෂර වින්‍යාසය.
    * ධනය සඳහා මන්ත්‍ර කරන්න.
    සහ වෙනත් අය.
    dawnacuna314@gmail.com හරහා ඔහුව සම්බන්ධ කරගන්න
    Whatsapp: +2349046229159

    ReplyDelete