මම ඊයේ (22/03/16) අපේ බ්ලෝග් කෙරුවාවේ වෘත්තීය ප්රවීණයෙකු වන අජිත් පැරකුම් ජයසිංහගේ Facebook post එකක් share කලෙමි. එය මෙසේ විනි.
උදේ පහ පසු වී විනාඩි පහක් යනකොට පිංවත්නි පන්සල් දෙකක් පටන් ගත්තා පිරිත් සජ්ජායනා පොරයක්. දෙගොල්ලන්ගේ ලවුඩ්ස්පීකර් ජෑම් වෙලා. එක පන්සලක පන්සිල්. අනෙකේ තාම තිසරණ සමාදන් වෙනවා. දෙපැත්තම ෆුල් වොලියුම්. දෙයියො ඉන්නවා නම්, ඇම්ප්ලිෆයර් පිච්චේවා!
මම මේ බ්ලෝග් ලිවීමට පිවිසෙනවිට මුලික වශයෙන් අදහස් හුවමාරුකරගත් තිදෙනෙකුවුයේ අජිත් පැරකුම් හෙවත් පැරා, නෙලුම්යායේ අජිත් (ධර්මකීර්ති) හෙවත් කොළඹ ගමයා සහ රස සාගරයක් වූ මාතලන් යන තිදෙනාය. තවමත් අවුරුද්දක්වත් ගෙවී නැති මාගේ මේ බ්ලෝග් පිවිසුම දිරිමත්කිරීමට ඔවුන් මාව ඔවුන්ගේ සින්ඩිකේටරවලටද ඇතුලත් කරගන්නා ලදී. ඔවුන්ගේ සාකච්ඡාවන් ගැන මගේ ඇති උනන්දුව බොහොදුරට මතවාදී තලයක් දක්වා දිවයයි. කෙසේවුවද, අජිත් පැරකුම්ගේ ඉහත Facebook post එක මා share කලේ පහත හැදින්වීමත් සමගය.
මිනිස්සුන්ට දේශපාලනයෙන් විතරක් නොවෙයි ආගමෙනුත් කරදරයිලු !!!! කණක් ඇහිලා ඉන්න නැහැල්ලු !!! ලංකාව දියුණු කරන්න, මිනිස්සුන්ට සැනසීමේ ජීවත්වෙන්න මේ ගැටලුත් විසදන්න ඕනේ නැද්ද ? සතුට යනු .....
එහිදී මම උවමනාවෙන්ම සතුට යනු ..... වෙන් සදහන් අවසන් නොකරන ලද වැකියක් ඉතිරිකලේය. ඒ එය සම්බන්ද සාකච්ඡාවකට ඉඩතැබීමක් වෙනුවෙනි. බලාපොරොත්තු වූ පරිදිම සාකච්ඡාවක් ඇරබීනි.
එහෙත් කිසිවෙක් මා මෙහි සතුට යනු ..... වෙන් සදහන් අවසන් නොකරන ලද වැකියෙන් අදහස් කරන්නේ කුමක්දැයි විමසුවේ නැත.
ඒ වෙනුවට දුක යනු පිරිතේ ඇති බලය නොදත් මිත්ය දුෂ්ටිකයන් පන්සල පමනක් ඉදිරියට දමා වලා හියා ගැනිමට සැරසිමයි.. ආදී දෑ පලකරන්නට විනි.
මා නැවත මාගේ මුලික පැනය වෙත අවධානය යොමු කරනුවස් ඉහත POST එක ගැන අදහස් පලකරන තැනැත්තාගෙන් "ඔබ කියන්නේ මේ ලවුස්පීකර් කරදර නොසලකා හරින්නදැයි විමසුවෙමි."
එවිට ඔහු "පන්සලේත් පල්ලියේත් දැල් වෙන්නේ එකම පහනයි! ලබන්න ආලෝකය සැම පහනකින්ම! එලියක් වෙන්න මිනිස් සංහතියට නොවී අකුනක් දැය නසන! වෙනසක් ඇති බව වටහා ගත් කල දිනක පතමි ඔබ වටහා ගනු ඇතයි අරැතක්..." ආදී සද්ධාව සහ ආගම ආදී කථා ලියන්නට විනි. මම නැවත ඔහුට ඔබේ අවදානය බිදී ඇති බවත්, facebook පිටු පුරා මහින්ද රාජපක්ෂගේ ප්රචරක දෑ බෙදාහරින පාක්ෂිකයෙකු වන ඔබ ඔහුගේ පරාජය සමග තමන් නැතිකර නොගත යුතු බවත් ලීවෙමි. ඒ මා කුමක් ලීවද, ඒවා ගැන කිසිදු අවබෝධයකින් තොරව මහින්ද රාජපක්ෂගේ කථාවක් කොහෙන් හෝ ඇදගනිමින් නිතර නිතර ගෝරනාඩු කරන නිසාය.
ඔහුගේ පිළිතුරවුයේ ඔහුගේ ගැටළුව ඔහු නොව මා බවත්, මාගේ රහසිගත සැලස්මක් ගැන ඔහු සැකකරන බවත් දැන්වීය. ඔය රහසිගත සැලසුම්, කුමන්ත්රණ, අනෙකා අපිව විනාශ කරතැයි යන බිය, තමන් කුඩා කල සිටම හොද හැටි දන්නා කෙනාව පවා සැකකිරීම, අසල්වැසියා කෙරෙහිපවා වූ සතුරු ආකල්ප මහින්ද රාජපක්ෂ පාලනයෙන් අපිට උරුමවූ නරුම සිතුවිලි බව දැන්වීම මාගේ පිළිතුර විය .
එවිට ඔහුගේ පිලිතුරවුයේ 'සිංහලෙන්ම කියනවානං මාර්කස් අයියා! අගාම් බේද බින්න කරන ලිපි නොලියන්න!!' යැයි කීහ. මා එසේ ලියා ඇත්තේ කොහිදැයි වීමසීය. ඔහුට එයට උත්තර නැතිවිය.
මා ලියන්නේ ආගම් පිළිබද කථාවක් නොව වර්ගීක අදිපත්ය මුල්කරගත් රටේ මුල්බැසගත් වර්ගීක ජාතිකවාදයකට (ethno-nationalism) විරුද්ධව බවත්, එය ඉතාමත් විශිෂ්ඨ බුද්ධි සම්ප්රදායක් වන බුද්ධාගම පිළිබද කථාවක් නොව 'සිංහල බෞද්ධ' නම් දේශපාලන 'කාරකයන්ගේ' (actors) වර්ගීක අදිපත්ය මුල්කරගත් වාර්ගික ජාතිකවාදයටත් (ethno-nationalism) විරුද්ධවුවක් බවත් නැවත මතක්කර දුනිමි.
මා ලියන්නේ ආගම් පිළිබද කථාවක් නොව වර්ගීක අදිපත්ය මුල්කරගත් රටේ මුල්බැසගත් වර්ගීක ජාතිකවාදයකට (ethno-nationalism) විරුද්ධව බවත්, එය ඉතාමත් විශිෂ්ඨ බුද්ධි සම්ප්රදායක් වන බුද්ධාගම පිළිබද කථාවක් නොව 'සිංහල බෞද්ධ' නම් දේශපාලන 'කාරකයන්ගේ' (actors) වර්ගීක අදිපත්ය මුල්කරගත් වාර්ගික ජාතිකවාදයටත් (ethno-nationalism) විරුද්ධවුවක් බවත් නැවත මතක්කර දුනිමි.
මාගේ පාසැල් සමයේ සිට මා වර්ගීක අදිපත්ය මුල්කරගත් වාර්ගික ජාතිකවාදයට (ethno-nationalism) විරුද්ධව සමානාත්මතාවය වෙනුවෙන් දේශපාලන අරගලයක නිරතවුවෙක් බව ඔහු හොදාකාරවම දනී.
එහෙත් ඒ කාලයේ දේශපාලනය තබා පොදු සමාජ ගැටළු වෙනුවෙන්වත් පෙනීනොසිටි තම පෞද්ගලික විනෝදය වෙනුවෙන් පමණක් කටයුතු කල ඔවුන් වැන්නවුන් යුද්ධ ජයග්රහණයත් සමග ලද යුද්ධ මානසිකත්වයත්, මහින්ද රාජපක්ෂ උරච්චිකරවූ සංවර්ධන ෆැන්ටසිය ඔහුගේ පරාජයත් සමග කඩා වැටීම නිසා ඇතිවූ ඉච්ඡාභංගත්වයත් මත ගොඩනැගුණ වියරුවත් තුල අතරමන්ව අපව අන්තවාදීන් සහ ඔවුන්ගේ වර්ගවාදයට විරුද්ධ සතුරු වර්ගවාදීන් වර්ගයක් යැයි දැක්වමින් නිහඩ කිරීමේ උත්සහයක නිරතවෙති.
එය පැහැදිලිවම නාසී ජර්මනියේ හිට්ලර්ගේ ක්රියාකලාපයේම කොපියකි. හිට්ලර්ගේ නාසී ද ඔවුන්ගේ වර්ගීක අදිපත්ය මුල්කරගත් වාර්ගික ජාතිකවාදයට (ethno-nationalism) විරුද්ධවන්නන් පිළිවලින් යුදෙව්වන්, කොමියුනිස්ට්කාරයන්, පිටස්තර මතවාද කරපින්නාගත් ඊනියා බුද්ධිමතුන් සහ ලේඛකයන්, ක්රිස්තියානි අන්තවාදීන් ලෙස තමන්ගේ පාර්ශවයට විරුද්ධ සියල්ලන් සමාජයෙන් ඉවත්කිරීමට කටයුතු කළේය.
මා ලියන්නේ ලංකාවේ පශ්චාත් යටත්විජිත රාජ්ය සහ ජාතිය ගොඩනැන්වීමේ කාර්ය රටේ බහුතර වාර්ගික සහ ආගමීක අනන්යතාවය මත පදනම්වූ, සෙසු වාර්ගික සහ ආගමීක අනන්යතාවයන් බැහැරකරවන වාර්ගික ජාතිකවාදී (ethno-nationalism) වැඩපිළිවලක් බව පසක් කරදීමටය. මෙතෙක් සිදුවී ඇත්තේ බහුතර වාර්ගික සහ ආගමීක අනන්යතාවය මත ගොඩනගාගත් වාර්ගික ජාතිකවාදය (ethno-nationalism) විසින් සෙසු අනන්යතාවයන් යටපත්කිරීම හෝ ඒවා ක්රමයෙන් වියැකීයාමට ඉඩහැරීමයැයි මම මීගමුව ඇසුරින්ම පෙන්වාදී ඇත. මාගේ අරමුණ මහා වාර්ගික ජාතිකවාදයට එරෙහිව (ethno-nationalism) තවත් එවැනිම ව්යාපෘතියක් ගොඩනැගීම නොව, එක් අනන්යතාවයක් විසින් අනෙක් අනන්යතාවයක් මත ආධිපත්ය පතුරුවන්නේ නැතිව, සෙසු අනන්යතාවයන් බද්දකරගන්නාවූ ලෞකීක ජාතිකවාදී (civic-nationalism) වැඩපිලිවේලක ගොඩනැගීම ප්රවර්ධනය කිරීමය.
එහෙත් මේ යෝජනාවට මහා වාර්ගික ජාතිකවාදීන් විරුද්ධය. ඒ ඔවුන් මෙතෙක් දැඩි වෙහෙසෙන් ගොඩනගාගත් ආධිපත්ය ඉන් අහිමිවේයැයි යන බය නිසාය. මහින්ද රාජපක්ෂව නැවත ගෙන්වන්න අවශ්යවන්නේ මේ නිසාදැයි මම මීට කලින්ද ප්රශ්නකර තිබේ (එය මෙතැනින් කියවිය හැක). ඔවුන්ගේ දේශපාලන ව්යාපෘතියට විරුද්ධවන මා වන්නවුන් යටපත් කිරීමට ඔවුන් ලේසියෙන්ම සොයායන්නේ මාගේ නම වන 'මාකස්' යන්න සමග සංජානනය කරන, ඔවුන් නියෝජනය කරන ඔවුන්ගේ බහුතර වාර්ගික සහ ආගමීක අනන්යතාවයන්ට අයත් නැති සෙසු සියළු දෑය. මෙම රචනයට ප්රස්තුතයවූයේ ඉහත post එකේ මම 'සතුට යනු .....' වෙන් සදහන් අවසන් නොකරන ලද වැකියෙන් අදහස් කරන්නේ කුමක්දැයි විමසීමකින් තොරව, ඒ ගැන සංවාදයකින් තොරවම, ඔවුන්ගේ හිතළුවල සිට ප්රතිචාර දක්වන්නේ ඉහත සංජානනයන් නිසාය.
මට නම් මේ වැඩපිළිවල නාසී ජර්මනියේ හිට්ලර්ගේ වර්ගවාදී වැඩපිලිවෙලට වඩා වෙනස් නොවේ. ඔවුන්ද ඔවුන්ගේ වර්ගවාදී වැඩපිළිවෙලට විරුද්ධවුවන්ට කලේ මෙයමය. මේය මහින්දවාදී දේශපාලන ප්රවාහය තීවූර කල ගැටළුවක් මෙන්ම, රටේ ක්රමයෙන් විකාශනයවූ බහුතර වාර්ගික සහ ආගමීක අනන්යතාවය මත පදනම්වූ වාර්ගික ජාතිකවාදී (ethno-nationalism) වැඩපිළිවල විසින් ශ්රී ලංකාවේ ප්රජාතන්ත්රවාදී සම්භාෂණයට එරෙහිව බිහිකර ඇති මාරන්තික තර්ජනයේ ස්වභාවයය.
අවසාන වශයෙන් මෙම රචනයට ප්රස්තුතයවූ ඉහත post එකේ මම 'සතුට යනු .....' වෙන් සදහන් අවසන් නොකරන ලද වැකියෙන් මාගේ සතුට කුමක්දැයි යන්න ගැනද ඉහත facebook සංවාදයේදීම මා සදහන් කලබව කිව යුතුමය. ඒ අන් කිසිවක් නොව ආගමික කරදර ගැනද හඩ නැගීමයට මිනිසුන් ඉදිරිපත්වීමය. ඒ එක් ආගමක් ගැන නොව ඕනෑම ආගමක් ගැනය. ආගම පුද්ගලයාගේ පෞද්ගලික දෙයක් මිස එය පුද්ගලයාගේ පෞද්ගලික නිදහස බලහත්කාරයෙන් උල්ලංඝනය නොකරන්නක් විය යුතුය. මේ සම්බන්ද මාගේ ස්ථාවරය මා මීට පෙරද 'යුරෝපය ආගමික ආධිපත්යයෙන් නිදහස්වීම' යන ලිපියේ ලියා ඇත. (එය මෙතනින් කියවිය හැක.)
අදාල අවසන් නොකල ප්රස්තුතය ඔස්සේ කියවෙන්නේද එයයි. එනම්
"මිනිස්සුන්ට දේශපාලනයෙන් විතරක් නොවෙයි ආගමෙනුත් කරදරයිලු !!!! කණක් ඇහිලා ඉන්න නැහැල්ලු !!! ලංකාව දියුණු කරන්න, මිනිස්සුන්ට සැනසීමේ ජීවත්වෙන්න මේ ගැටලුත් විසදන්න ඕනේ නැද්ද ? සතුට යනු .....මිනිස්සූ මේ ආගමික කරදර ගැනද කථා කිරීමයි."
මාකස් ප්රියන්ත පෙරේරා
22/03/16.
ඉතින් මහත්තයෝ. ඔයා දැන් අපිට කියන්නේ ඔයාගේ යාලුවට බනින්න කියලද ..
ReplyDeleteහා හා !!!
ReplyDelete