This blog is dedicated to my home town Negombo, its people, its history, culture, its life, politics and the norms and the values which I learned from them.

Wednesday 10 November 2021

ගුරු, ගොවි, සිසු, කම්කරු, කාන්තා උද්ඝෝෂණ අතරට කිතුනු විරෝධයත් ගොනුවේ !!



මේ දිනවල රටපුරාම උද්ඝෝෂණය.

ගොවියෝද, ගෘහනියෝද, වෘත්තිකයෝද, කම්කරුවෝද, ගුරුවරුද, දෙමාපියෝද, විශ්ව විද්‍යාල සිසුවෝද, මහපාරේය. මුළු රටම එකම විරෝධතා භූමියකි.

එම උද්ඝෝෂණ සමුදාය අතරට දැන් කිතුනුවන්ගේ විරෝධයද එකතුවී ඇත. එසේවුයේ පසුගිය සදුදා (08/11/21) සිරිල් ගාමිණි පියතුමා වෙනුවෙන් එතුමාගේ නීති උපදේශකයෝ ගොනුකල පෙත්සම විභාගවීම සිදුවූ දිනයේදී සිය ගණනක්වු කතෝලික පියතුමාන්ලා, කන්‍යා සොයුරියන් සහ ගිහි ජනයා සිරිල් ගාමිණි පියතුමන්ට සහය පලකිරීමට අළුත්කඩේ උසාවි භූමිය අවට රැස්වීමත් සමගය.

සුදු ඇදුමෙන් සැරසුන පියතුමන්ලා සහ කන්‍යා සොහොයුරින් එක පෙලට, එක ලෙසට, සැදැහැවත්ව අළුත්කඩේ උසාවියට යන මාවත දෙපස රැස්ව සිටියේ මුනිවර මුනිවරියන්ගේ සුරුවම් පරිද්දෙනි.

හැලහොල්මනක් නැති, බැතිබර කිතුනු තාපස තාපසිකාවන් මෙන් ඔවුහු පහන් සිතින් නිහඩව ජපමාල යාක්ච්චාවේ නිරතවෙමින් සන්සුන් සිතින් සිය ශක්තිය සකල ලෝකවාසී ජනයාට බැගෑපත්ව ප්‍රදර්ශනය කලහ.
තොරතෝංචියක් නැති ශබ්දාධික පිටකොටුවේ, අලුත්කඩේ, මෙතරම් නිහඩ විරෝධයක නිරතවු පිරිසක් මින්පෙර නම් කවදාවත් නොදුටුවෝ යැයි උද්ඝෝෂණය නැරඹීමට මෙන්ම වාර්තා කිරීමටද ගිය වාර්තාකරුවෝ සටහන් තැබුහ.

"බලන්න මේ අයගේ විනය, සංවරකම, අපටත් කොච්චර නම් දේවල් මේ කිතුනු පියතුමාන්ලාගේ, කන්‍යා සොයුරියන්ගේ සහ ගිහි ජනයාගේ විරෝධයන්ගෙන් ඉගෙනගත හැකිදැයි" යන කොමෙන්ටු සිද්ධිය වාර්තාකල ෆේස්බුක් පිටු අතර ලියවී තිබුනහ.

විරෝධය අවසානයේ අසල දේවස්ථානයකට රැස්වු විරෝධයට සහභාගිවු ගිහිපැවැදි සියල්ලෝම යාක්ච්චාවකින් අනතුරුව පැවැති තේ පැන් සංග්‍රහයක් භුක්තිවිද සාමකාමී ලෙස විසිර ගියහ. කිතුනුවන්ගේ ජිවලිතකම, උද්‍යෝගය, සතුට, ප්‍රබෝධය, කැපවීම, වැයවීම ඒ සියල්ල උසාවිය ඉදිරිපිට ඉතා හොදින් විද්‍යාමානවීම ගැන බොහෝ දෙනෙක් සංවිධායකයන්ට ස්තුතිය පලකලේය.

තවත් විරෝධතාවයක් යැයි සිතා වතුර බවුසර් සහ කදුලු ගෑස් ජල විදිනයන්ද අතතිව පැමිනි පොලිස් කැරලි මර්ධන ඒකකය ලත්තැනම ලොප්වී විටක් හපමින් පැත්තකටවී බලා සිටියහ.

මෙවැනි නිහඩ විරෝධයකට පවා ජල විදිනයන් සහිතව කැරලි මර්දනය පොලීසිය පැමිණ සිටීම ගැන ෆේස්බුක් පිටුවල සමච්චලයට ලක්ව තිබුනි. "ඔය ජලවිදිනයන්ගෙන් පාස්කු ප්‍රහාරයේ සැගවුනු අපරාධකරුවන්ගේ අත්පා පමනක් නොව හිස සිට පතුලටම සෝදා හරිනු මැනවයි" සටහන් කල අයද විනි.

එහෙත් උසාවි භූමියෙන් එපිට වෙනත් විරෝධයකටද කිතුනුවන්ට මුහුණදීමට සිදුව ඇති බව එදිනම ප්‍රවෘත්ති විකාශනය ඔස්සේ විකාශනයවූ පුවතකින් පෙනීගියේය.

එනම් සිහල රාවය, රාවණා බලය ලෙස හදුන්වාගන්නා භික්ෂූන් දෙනමක් ප්‍රවෘත්ති සාකච්ඡාවක් පවත්වමින් "සාක්ෂි ඇත්නම් සිරිල් ගාමිණී පියතුමන්ට කෙලින්ම ගිහින් සාක්ෂි දිය නොහැක්කේ ඇයි දැයි" විචාලහ.

එහෙත් උන්වහන්සේලා නොදැන සිටියේ රාජ්‍යය බුද්ධි අංශ ප්‍රධානී සුරේෂ් සලේ මහතා සිරිල් ගාමිණී පියතුමාට එරෙහිව පැමිණිලිකර තිබුනේ දණ්ඩ නීති සංග්‍රහයේ ICCPR වගන්ති ප්‍රකාරවය යන්නය. එවැනි පදනමක් මත සිරිල් ගාමිණී පියතුමා අපරාධ පරීක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුවට සාක්ෂි ලබාදීමට ගියහොත් ඇප නොමැතිව දිගටම රදවාතබා ගැනීමේ අනතුරක් පැවැතිනි.

පියතුමන්ගේ නීති උපදේශකයෝ උසවියේ අවදානයට යොමුකලේ එකී අනතුරුය. ඉදිරියේදී පියතුමා අපරාධ පරීක්ෂණ දෙපාර්තුමෙන්තුවට සාක්ෂිදීමට යන්නේ උසාවියෙන් ලබාගත් නිසි නීති නියාමයන් යටතේය.

මෙකී කරුණු දැන හෝ නොදැන භික්ෂූන් වහන්සේලා දෙනමක් මාධ්‍යය සාකච්ඡාවක් පවත්වා කුමන හෝ අරමුනකින් මහජන මතය වෙනතකට යොමුකිරීමට උත්සහකලේදැයි විමසාබැලිය යුතුමය.

මෙම කාරණය ඊයේ (09/11/21) මීගමුවේ පැවැති අති දැවැන්ත උද්ඝෝෂණය තුලදීද මතුවිය. පාස්කු ප්‍රහාරය සැකසුම් කල සැබෑ අපරාධකරුවන් හෙලිවීම වැලක්වීමට ජාතිවාදි ආගම්වාදි වර්ගවාදී බේද ඇති කිරීමට කිසිවෙකුට අවශ්‍යව ඇත්දැයි ඊයේ මීගමුවේ පැවැති උද්ඝෝෂණයේදීද මතුකල කරුනක්විය.

එහෙත් මීගමුවේ ඊයේ පැවැති දැවැන්ත උද්ඝෝෂණය පාස්කු ප්‍රහාරය සම්බන්ධයෙන් පැවති උද්ඝෝෂණයකට වඩා ආන්ඩුවේ මුතුරාජවෙල ගැස්ට් නිවේදනය නිසා ඉඩම් අහිමිවීමට එරෙහිව ඇතිවූවකි.

ආන්ඩුවේ විනාශකාරී ක්‍රියාදාමයන් නිසා සිය ධීවර රැකියාවටද පහරවැදී, එදාවේලවත් සොයාගත නොහැකිව අසරණවී ඇති ජනතාව පාතබා සිටින ඉඩම පවා අහිමිකරන, වත්තල සිට මීගමුව දක්වා ධීවර ජනයාව, කතෝලික ජනයාව, මුලින්‍උපුටාදමන ක්‍රියාවලියට එරෙහි දැවැන්ත පෙලගැස්මක් විය.

ඒ වුකලී පසුගිය කාලය පුරාවටම මීගමුවේ පැවැති දැවැන්තම උද්ඝෝෂණයය.

පිටිපන සිට පෙලපාලියෙන් පැමිණි ධීවර ජනයා මුලුමහත් මීගමු නගර මධ්‍යයම වටකරගත්හ. නැගීආ මහජනකද නිසා මීගමු පොලීසියට සිදුවූයේ රථවාහන වෙනත් මාර්ග ඔස්සේ හරවා යැවීමටය.

කිසිවෙකුට, කිසිදෙයකට අබමල්රේනුවක හානියක් සිදුනොවූ මෙම දැවැන්ත උද්ඝෝෂණයද මෙහෙයවූයේ මීගමුවේ කතෝලික පියතුමන්ලා සහ කන්‍යා සොයුරියන්‍ ය.

උද්ඝෝෂණය අවසන් කරමින් ජයන්ත පියතුමා ප්‍රකාශ කලේ මේ රැස්කලේ මීගමුවේ ජනයාගෙන් සීයට එකක්වන් ප්‍රමාණයක් පමනක් බවත් ඔවුන්ගේ හඩ මෙතරම් නම් අනෙකුත් සියලු දෙනාම පැමිණියේ නම් කෙතරම් නම් බලවත් හඩක් මතුවේදැයි සිතාගනු මැනවි යැයි කීහ.

මේ පෙලගැසේන්නේ බයිබලයේ එන රතු මුහුද දෙබෑකර ගිය නික්මයාමේ ජනයාගේ හඩද, නැතිනම් ජෙසුතුමන් සමග රාජ තේජසින් ජෙරුසෙලමට ඇදුන ජනයාගේ හඩදැයි මම නොදනිමි.

එහෙත් මේ පෙලගැසෙන්නේ යුක්තිය වෙනුවෙන් සාපිපාසිතවූවන්ගේ හඩබව නම් නිසැකවම දනිමි.

මාකස් ප්‍රියන්ත පෙරේරා
10/11/2021

2 comments:

  1. ඒ විධිහට උද්ඝෝෂණ කරන කොට ජනතවගෙන් විරෝධයක් එල්ලේ වෙන්නෙත් නැහැ. ගාන්ධි අනුගමනය කලෙත් අවිහිංසාවාදී ක්‍රමයක් නේ.

    ReplyDelete
  2. ඒක හරි.මිනිස්සුන්ට කරදයක් නොවෙන විදිහට විරෝධය දැක්වීම තමයි විරෝධතායවන්ට එල්ලවෙන විරෝධයට හොදම විසදුම.

    ReplyDelete