This blog is dedicated to my home town Negombo, its people, its history, culture, its life, politics and the norms and the values which I learned from them.

Monday, 25 November 2024

"නිධානය"- නිර්මාණාත්මක යාථාර්ථයක්ද?

ඔය නිධන් ගොඩගන්න යන කථා ඇහැද්දී මට මතක්වෙන්නේ කාලේකට කලින් ලෙස්ටර් ජේමිස් පිරිස් සිළුමිණ පුවත්පතට ලබාදී තිබූ සම්මුඛ සාකච්ඡාවක්.

ලෙස්ටර් ජේමිස් පීරිස් 'නිධානය' චිත්‍රපටය කරන්න කලින් ඒ චිත්‍රපටය පදනම් වූ 'නිධානය' කෙටිකතාව ලියූ ජී. බී සේනානායකව හමුවෙන්න ජී. බී. සේනානායකගේ කදානේ නිවසයට ගිහින් එහිදී ඇතිවූ කතා බහක් ගැන විස්තරයක් ඒ සම්මුඛ සාකච්ඡාවේ පළවෙලා තිබුනා.

කෙටිකතාවක් ඇසුරෙන් චිත්‍රපටයක් කිරීම ලේසි නැති නිසා, එම කෙටිකතාවට පදනම් වූ කිසියම් සිද්ධියක්, වස්තු බීජයක්, වෙනත් කතාවක් තියෙනවා ද කියලා තොරතුරු හොයා බැලීම තමයි ලෙස්ටර් ජේමිස් පීරිස් හා ජී. බී සේනානායක අතර ඇතිවූ එම හමුවේ මුඛ්‍යය අරමුණ වී ඇත්තේ.

එම හමුවීමෙන් පසුව ලෙස්ටර් ජේමිස් පීරිස් තේරුම් ගත්තු දෙයක් තමයි ලූ ජී. බී. සේනානායක 'නිධානය' කෙටිකතාව ලියලා තියෙන්නේ අභ්‍යන්තර වශයෙන් කඩාවැටුන මනුෂ්‍යයෙක්ගේ චිත්ත ස්වභාවය මනෝ මූලිකව විනිවිද දැකීමට බව.

ඒ ප්‍රස්තුතයම තමන්ගේ 'නිධානය' චිත්‍රපටය තුලින් ද නිරූපනය කිරීමට තමන් උත්සාහ ගත් බවක් ද සිළුමිණ පත්තරේ පලවු ලෙස්ටර් ජේමිස් පීරිස් ලබා දුන් එම සම්මුඛ සාකච්ඡාවේ දක්වා තිබුනා.

'නිධානය' චිත්‍රපටය විචාරය කරපු බොහෝ ලාංකික සිනමා විචාරකයෝ ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස් සිළුමිණ පුවත්පත්ට ලබාදුන් එම සම්මුඛ සාකච්ඡාව 'නිධානය' චිත්‍රපටය විචාරය කිරීමේ පදනම ලෙස භාවිතා කළ බවක් ද පෙනී යනවා. "එය කළේ මා නොව මා තුළ සැඟ වී සිට එවේලෙහි මට ආවේශ වූ යක්ෂයකු විසිනැයි සිතමි” යැයි කියන දෙබස් කාණ්ඩය එම චිත්‍රපටය විචාරය කරද්දී නිතර මතුවෙන්නේ ඒ නිසා වෙන්න පුලුවන්.

මගේ අවධානය ඒ ගැන නෙමේ..

මගේ ප්‍රශ්ණය, ජීවිතය ජී. බී. සේනානායක වගේම ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස් ද ඔවුන් ඔවුන්ගේ 'නිධානය' නිර්මාණයන් ඔස්සේ කියන්න හදන්නේ 'මිනිසෙකු අභ්‍යන්තර වශයෙන් කඩාවැටුනාම මොනතරම් පිරිහෙනවා ද' යන්න නම්:

අධිකරණය, පොලීසිය, හමුදාව, පතල් හා කැනීම්, පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව ඇතුළු රාජ්‍යය මැදිහත්වීමෙන් සිදුකළ 'වේයන්ගොඩ නිධානය' කැනීමෙන් කියවෙන්නේ නිධන් විස්වාස කරන්න තරම් ශ්‍රී ලාංකා රාජ්‍යය මනෝ මූලික හා මතවාදීමය වශයෙන් පවා අභ්‍යන්තර වශයෙන් මොන තරම් පිරිහෙලා යන්න නෙමේ ද?


මාකස් ප්‍රියන්ත පෙරේරා
24/11/24

No comments:

Post a Comment