මෙවර නත්තල් දිනයේදී මට කීමට ඇත්තේ අප කිසිසේත්ම නත්තලේ ඇති නත්තල් ජීව ගුණය අඩුකර නොගත යුතුය බවය.
නත්තල යනු අපට ඇති මහගුම මංගල්යයයි. අප සමරණ අනෙකුත් සියලු මංගල්යයන්ට වඩා එය උසස්ය. උද්වේගකරය. විශිෂ්ඨතමවුත්, අති උදාරම වුත් මංගල්යයය. මන්දයත් ඒ අප සමරන්නේ මුළු මහත් මිනිස් සංහතියටම විමුක්තිය රැගෙනා විශිෂ්ඨතම විමුක්තිදායකයාගේ උපතය. නත්තලේ උපන් ජේසු නොවන්නට අද ලෝකය මීටත් වඩා යහපත්, නිදහස් තැනක්වීමට ඉඩ තිබුණිද? සමාජය වඩා යහපත් තැනක් කිරීමට ක්රිස්තු ධර්මය මහත්පිටුවහලක් සපයා ඇත. අද අප භක්තිවිදීන සෑම මිනිස් අයිතිවාසිකමක්ම, නිදහසක්ම, පොදු සමාජ සත්තාවන්ද මෙම පරිමාණයෙන් හෝ අප වෙත පැමිණ ඇත්තේ අද අප නත්තල් දිනයේ සමරණ ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ ධර්මය පැමිණීම ඔස්සේය. මුළු මිනිස් ඉතිහාසය පුරාම වඩාත් දීර්ගකාලීනව බලපවත්වන ලද විප්ලවයක්වුයේ නම් ඒ ජේසුස් ක්රිස්තුස්වහන්සේගේ ධර්මය තහවුරුවීමය. අප සියල්ලන් අද එහි ප්රතිපල භුක්තිවිදින්නෝය.
ජේසුස් ක්රිස්තුස්වහන්සේගේ විමුක්තිදායක පණිවිඩය නොවන්නට අද අප මොනවගේ සමාජයක ජීවත්වෙන, මොනවගේ පුද්ගලයන්වීමට ඉඩ තිබුණිද? එය අප සියල්ලන් තනි තනිවම තම තමන්ගෙන් ඇසිය යුතු ප්රශ්නයකි. ක්රිස්තියානින් වුවද, නොවුවද, අප සියල්ලෝම ක්රිස්තු ධර්මය මතුකළ පොදු මිනිස් වටිනාකම්වල හරය විදින්නෝය.
මුළු මිනිස් සමාජයටම එවැනි වෙනසක් ගෙනදුන් උදාර පුත්රයෙක්ගේ උපතක් සැමරීමේදී අප කිසිසේත්ම උකටලී වන්නො නොවෙමු.
ඇත්ත, අපේ සහෝදර ජනයා පාස්කු ප්රහාරය නිසා විපතට පත්ව ඇත. මේ නත්තලේදීද ඔවුන් අප අතර නැති බව ඔවුන්ගේ පවුල්වලට මෙන්ම අපටද දැනේ. එහෙත් ලොවපුරාම ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ විමුක්තිදායක සුභාරංචිය වෙනුවෙන් ලොව සෑම තැනම දිවිපිදු, සහ අදටත් දිවිපුදන දහසකුත් එකක් ප්රාණපරිත්යාගීන් අතර පාස්කු ප්රහාරයෙන් විපතට පත් අපේ ජනයාද සිටිනු බව දැක අපට ඔවුන් ගැන අභිමානයෙන් ඇතිවිය යුතුය. අද අප ජීවත්වෙන මේ ලෝක තලය වඩා යහපත් තැනක් කරගැනීමට දිවිපිදු ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ ධර්මයේ උපත සමරණ නත්තල අපට ගෙන එම සදහා පුරාණයේ සිට දිවිපුජාකල ජනයා අතරට ඔවුන්වද ගැනෙන බව දැන අප සතුටු විය යුතුය.
පාස්කු ප්රහාරය නිසා හෝ අබල දුබලතා නිසා හෝ අප කිසිසේත්ම නත්තලේ ඇති නත්තල් ජීවගුණය නැති කරගතයුතු නැත. නත්තල් ජීව ගුණය ඇත්තේ අපි අදින ඇදුමේවත්, කනබොන දේවලවත්, නත්තල් සැරසිලිවලවත් නොව අපේ සිත් තුලය. අප නත්තල් කියා සමරන්නේ ලස්සනට සරසා, ලස්සනට සැරසී, හොදට කෑම බීමෙන් සප්පායම්වීම නම් එය නත්තලක් නොව විවාහ මංගල්යයක් වැනි යමකි. නත්තල යනු ඊට වඩා උසස් මංගල්යයකි. උස්සම මංගල්යයය. මුළු මහත් සමාජ සත්තාවම වඩා යහපත් තැනක් කල, තවදුරටත් එසේ කිරීමට මගපෙන්වන මහගු විමුක්තිදායක සුභාරංචියක් ගෙනා විමුක්තිදායකගේ පැමිණීම සමරණ මංගල්යය. එය අප සැමරිය යුත්තේ තමන් වඩාත් ප්රේමාන්විතව ආදරය කරන, තමන්ගේ මුළු මහත් ජීවිතය ගොඩ දැමු, ඉන් එහා කෙනෙකු නොවූ තරම්වූ වීරයෙකුගේ පැමිණීම සමරණ ආකාරයට.
එවැනි මහගු මංගල්යයක් 'මගේ නත්තල දුගියා බත්කන දාය, වැරහැලි නැතිවෙන දාය, පව පල්ලි යන දෑය', 'නත්තල යනු ආධ්යාත්මික භාවනාවකි', 'පාස්කු ප්රහාරය නිසා නත්තල සමරන්නේ නැහැ',නත්තල පුහු ආටෝපවලින් මුදාගනිමු' ආදී යෙදුම්වලට ලඝුකල නොහැක. නත්තල තුල කිසිම ප්රතිගාමීත්වයකට ඉඩ නැත. එහි ඉඩ ඇත්තේ ප්රගතිශීලීත්වයටය. විශිෂ්ඨ, උදාර, උද්වේගකර ප්රගතිශීලීත්වයටය.
අවශ්යව ඇත්තේ ජේසුගේ උපත තුල මතුකරන විමුක්තියේ පණිවිඩය මතුකරගෙන සැබෑ සතුට අත්කර ගත හැකි, සැමට සතුටින් සිටිය හැකි සමාජ, දේශපාලනික, ආර්ථික සහ පාරිසරික වටපිටාවක් ගොඩනැගීමට ජව සම්පන්නව මැදිහත්විය හැකි උදාර, ප්රේමයෙන් යුතු පුද්ගලයින් මෙන්ම ජන සමාජයක් බවටද පත්වීමය.
ඒ සදහා අප නත්තලේ ඇති ජීවගුණය කිසිසේත්ම අඩුවීමට නොදී හැකි උපරිමයෙන්ම පවත්වා ගෙන යමු !!!
ඔබ සැමට සුභ නත්තලක් !!!!
මාකස් ප්රියන්ත පෙරේරා.
24/12/2019
**** මාධ්යතන යුගයේ ඉතාලි චිත්ර ශිල්පියෙකුවූ Sandro Botticelli ගේ Mystic Nativity (1501) ඉහලින් වේ.
ප්රාණ පරිත්යාග කාරයෝ කියන්නේ ආගම ඇදහීම, ප්රචාරය කිරීම නිසා මරාදැමූ අයට නේද?
ReplyDeleteඑතකොට පාස්කු ප්රහාරෙන් මල අය ප්රාණ පරිත්යාග කල අය නෙමෙයි.
හැබැයි පාස්කු ප්රහාරය නිසා සිංහල ජාතියේ අභිලාශයට විරුද්ධව වැටෙන්න තිබුන චන්ද ටිකක් මලා. ඒක හොඳයි.
පාස්කු ප්රහාරය කියන්නේ මොකක්ක්ද ?
ReplyDelete