Monday, 24 December 2018

නත්තල යනු සතුටය. එය දුගියාට බත් දීමෙන් හෝ වැරහැලි නැති දාකින් පමණක් උදානොවේ

"මගෙ නත්තල දුගියා බත් කන දාය 
මගෙ නත්තල වැරහැලි නැතිවනදාය 
මගෙ නත්තල ඔබෙ දුක සැනසෙන දාය 
මගෙ නත්තල පව පල්ලිය යන දාය"
ඉහත වදන් පෙළ ගරු මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමාගේය. ලංකාව තුල කාලයක් තිස්සේ පට්ට ගසන මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමාගේ ඉහතකී වදන්පෙළ අප සැමට ඉතා හුරුපුරුදුය.  සිරිසේන ජනාධිපති වරයාගේ සිට විවිධ දේශපාලකයින්ද, කාදිනල්තුමාගේ සිට විවිධ තරාතිරමේ පුජකතුමන්ලාද, දිවයින පත්තරේ සිට ප්‍රදීපය පත්තරේ දක්වාද, බොහෝ ගුවන් විදුලි නාලිකා සහ රූපවාහිනී නාලිකාද, facebook වැනි සමාජ මාධ්‍යන්ද,  ඉහත ජයකොඩි පියතුමාගේ වාක්‍ය ඛණ්ඩයන් නිතර නිතර වරනගයි. 

එහෙත් එකී බොහෝ දෙනෙක් ඉහත දැක්වූ මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමාගේ වදන්පෙළ උපුටා දක්වමින් උලුප්පා පෙන්වන්න හදන්නේ කුමක්ද? ඒ සම්බන්දයෙන් ඔබට අදහසක් තක්සේරුවක් තිබේද?

එක අතකට ඔවුන් කියන්න යන්නේ ඉතා සරල කථාවකි. එනම් නත්තල යනු දිළින්දන්ට කෑමදීම, වැරහැලි ආදිය ඇදන් සිටින්නන්ට ඇදුම්දීම ආදියද අප විතරක් කාබී, සැරසිලිකර, විවිධ ඇදුම් ආයිත්තම් ඇද උජාරුවට සමරණවාට වඩා එය දිලිදු ජනයා සමග බෙදාගැනීම වටිනා බවය. වඩාත් ආකර්ශනීය සහ යුක්ති සහගත ලෙස දැක්වුවහොත් 'නත්තල යනු බෙදාගැනීමය', 'ඇති අය නැති අයට දීම' ආදී කථාය. එවැනි කථා යහපත්ය. හද පිනව, පිං අනුමෝදන්වෙන සුන්දර කථාය. 

අනික් අතට, මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමාගේ ඉහත වදන්පෙළ උපුටා දක්වමින් උලුප්පා පෙන්වන්න හදන්නේ නත්තල යනු එහෙම මහා උත්සවාකාරයෙන් සැමරිය යුතු දෙයක් නොවන බවය. 'ජේසු ඉපදුනේ ගව මඩුවේය', ඔහුගේ 'තොටිල්ල වුයේ පිදුරු පිරවූ ගව ඔරුවය' ආදී කතා මෙහිලා ආධාරක කරුණු ලෙස භාවිතා කරයි. (ඇත්ත වශයෙන්ම එවැනි කරුණුවලට පදනමක් නැත. ලූක් සුවිශේෂයේ කරුණු පවා දක්වන්නේ  තානායමේ ඉඩ නොමැති වුයෙන්, ඔවුන් (සතුන්ට කෑම දෙන) ගව මඩුව හෙවත් manger හී නැවතුන බවයි. මෙහිදී manger යන්න කුමනාකාරයේ තැනක්ද යන්න පිළිබද පැහැදිලි නැත. ජේසු ගව මඩුවක ඉපදුන නිසා අපි නත්තල උත්සවාකාරයෙන් සැමරිය යුතු නැත්ද?

ඒ හැර, 'දුගියා බත්කනදාය, වැරහැලි නැතිවනදාය, දුක සැනසෙන දාය, පව පල්ලිය යන දාය' වදන් පෙළ ලංකාව තුලදී සුළුතරයක්වන කිතුනුවන් අතිමහත් උත්සවාකාරයෙන් සමරන නත්තල යම් ආකාරයකට නියාමනය (regulate) කිරීම සදහාද භාවිතාකරන බවක් පෙනේ. පොඩි පිරිසකගේ වැඩි සද්දය ලොකු පිරිසකට මහා කන්කරක්ච්චලයක් නොවීමට වගබලාගැනීම ඉතා වැදගත්ය. එහිලා  මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමාගේ ඉහත වදන්පෙල ලබාදෙන දායකත්වය ඉතා ඉහලය.

කෙසේවුවද, මා යෝජනා කරන්නේ අපි දැන් මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමාගේ සෞන්දර්වාදී රසාස්වාදනයෙන් එලියට යායුතු බවය. එනම් නත්තල යනු 'දුගියා බත්කනදාය, වැරහැලි නැතිවනදාය, දුක සැනසෙන දාය, පව පල්ලිය යන දාය' යන කථාවලින් අපි දැන් එලියට යායුතුබවය. මන්දයත් මහත් සද්භාවයෙන් මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමා ඉදිරිපත් කල එවැනි රචනා පවා දැන් භාවිතා කරන්නේ ප්‍රතිගාමීන්ය. ප්‍රතිගාමී අවශ්‍යතා වෙනුවෙනි. 

ඇත්තවශයෙන්ම නත්තලේ සැබෑ අරුත විස්තර කල හැක්කේ 'නත්තල යනු සතුටය' යන්න පිළිගැනීම තුලය. එවිට නත්තලේ නියම අරුත රැගත්  නියම කතාව දිගහැරෙනු ඇත.  එනම් 'නත්තල යනු සතුට'  නම්  අපි සතුටු නැත්තේ ඇයි? අපේ සතුට අපිට අහිමිවී ඇත්තේ ඇයි? ඒය උදුරාගත්තේ කවුද? මේ ආදි ප්‍රශ්නවලට ඉඩ ප්‍රස්ථා විවරවේ. ඇත්තවශයෙන්ම, ජේසුගේ උපත තුල මතුකරන විමුක්තියේ පණිවිඩය මතුකරගත හැක්කේ එවිටය. 

ඉතින් අපි ගරු මර්සලින් ජයකොඩි පියතුමාගේ සෞන්දර්වාදී වදන් යොදාගෙන දිගින් දිගටම පතුරුවන ප්‍රතිගාමීත්වය වෙනුවට 'නත්තල  යනු සතුට' යැයි යන්න පිලිගනිමු. එය දුගියාට බත් දීමේ හෝ වැරහැලි වෙනුවට හොද ඇදුම් දීමෙන් හෝ අත්කර නොගත හැක්කකි. සැබෑ සතුට අත්කර ගත හැක්කේ සැමට සතුටින් සිටිය හැකි සමාජ, දේශපාලනික, ආර්ථික සහ පාරිසරික වටපිටාවක් තුල පමණි. 

එවැනි අරුතක් පිරි නත්තලක් ඔබටත් උදාවේවා. 

මාකස් ප්‍රියන්ත පෙරේරා
24/12/2018. 

*ස්පාඤ්ඤයේ මැඩ්රිඩ් නගරයේ කලාගාරයේ ප්‍රදර්ශනයට තබා ඇති Peter Paul Rubens (1577-1640) ගේ The Adoration of the Magi (1628) චිත්‍ර ඉහතින් දැක්වේ. 

Friday, 14 December 2018

අධිකරණ තීන්දුවෙන් පසු ජාතිවාදය එලිබසීයි - ක්‍රිස්තියානීන්ට රතු එළියක්?

ජනාධිපති සිරිසේන පාර්ලිමේන්තුව විසුරුවා හැරීම නීති විරෝධී බවත්, ජනාධිපතිවරයාටවුවද පාර්ලිමේන්තුව විසිරුවා හැරිය හැක්කේ වසර 4 1/2 කින් පසුව පමණක් බවත්, එයට පෙර පාර්ලිමේන්තුව විසිරුවා හැරිමට උවමනා නම් පාර්ලිමේන්තුවේ 2/3ක බහුතරයකින් සිදුකල හැකියැයි දක්වමින් ඊයේ (13/12/2018) ශේෂ්ඨාධිකරණය ලබාදුන් ඓතිහාසික නඩු තීන්දුවත් සමග ජාතිවාදය සහ ආගම්වාදය පෙරට පැමිණ තිබේ. මෙවර එය පැහැදිලිවම ක්‍රිස්තියානී ජනයා ඉලක්ක කරගෙන තිබේ. 

මෙහිලා ප්‍රමුඛයා වී ඇත්තේ  ශ්‍රී ලංකාවේ දශක 3ක කාලයක සිට ජාතික චින්තය ලෙස දක්වමින් පට්ට ජාතිවාදයක් ප්‍රවර්ධනය කර ප්‍රචලිත කල මහාචාර්ය  නලීන් ද සිල්වාය. ඔහු දශක ගණනාවක් තිස්සේ පවත්වාගෙන යන  කාලය නම් වෙබ් පිටුවේ අද (14/12/2018) පළකර ඇති 'ජාතික-විජාතික ගැටුම' නම් ලිපියේ දක්වනුයේ මෙසේය: "බෝන් අගේන් ක්‍රිස්තියානි නිකාය රටේ ඉහළ යැයි කියන පුද්ගලයන් තම මතවාදයට බාගෙන. බෝන් අගේන් සාමාජිකයන් පරණකඩවලත් අලුත්කඩවලත් ඉන්නවා... බෞද්ධ සංස්කෘතිය ඇත්තේ නමට පමණයි. ආධිපත්‍යය ඇත්තේ යුදෙව් ක්‍රිස්තියානි මතවාදවලට...රනිල්ගේ පියා ක්‍රිස්තියානි...සුමන්තිරන් ආගමෙන් ම මෙතෝදිස්ත... රනිල් සංස්කෘතියෙන් යුදෙව් ක්‍රිස්තියානි...යුදෙව් ක්‍රිස්තියානි සංස්කෘතියට රෝම ලන්දේසි නීතියට අනුව ඉටු කෙරෙන යුක්තිය එකම යුක්තිය වන්නේ ඊනියා ප්‍රබුද්ධ ජනමාධ්‍යවේදීන්ටයි...'' ආදී ලෙස දක්වා තිබුණි.  

ඔහු  සිය වෙබ්අඩවිය ඔස්සේ මෙන්ම ඔහුගේ සමාජ-දේශපාලන මැදිහත්වීම් ඔස්සේ දිගින් දිගටම පේන්වාදීමට උත්සහ කරන්නේ ලංකාව තුල ක්‍රිස්තියානිය සහ බටහිර ආදිය ගෑවී ඇති සියල්ලෙන්ම නිදහස්වීමකින් තොරව නැවත ශ්‍රී ලංකාවට  සිය  අතීත  විභූතියට යා නොහැකි බවකි. එය එක හෙලාම ගැලපෙනුයේ මිලියන 6ක යුදෙව් ජනයා ඝහතනයකල ජර්මනියේ හිට්ලර්ගේ නාසි පක්ෂය දැක්වූ ''(ඊනියා) ආර්ය  ජර්මන් ජනතාවගේ විභූතිය නැවත ඇතිකරගත හැක්කේ ජර්මනිය යුදෙව් ජනයාගෙන් මෙන්ම යුදෙව් යැයි ගෑවී ඇති සියල්ලෙන්ම නිදහස් වීමෙන් පසුව පමණි'' වැනි අදහස් සමගය.  

නලින් ද සිල්වාගේ මතය අනුව යන ගෝලබාලයන් මෙන්ම ඔහුගේ මතවාදය පිළිගන්නා ප්‍රමාණයද දැන් දැන් ක්‍රමයෙන් ලංකාව තුල ඉහල යමින් සිටී. ඔවුන්ගේ මේ මොහොතේ දේශපාලන නායකයා ලෙස ඔවුන් තෝරාගෙන ඇත්තේ මහින්ද රාජපක්ෂවය. නලින් ද සිල්වා ගේ වචනයෙන්ම දක්වතොත් 'රනිල් ඇතුළු බටහිර යුදෙව් ක්රිතියානි අධිපත්යෙන් රට ගලවා ගත හැක්කේ මහින්දට පමණි.' සිරිසේන - මහින්ද එකතුව ඔවුන් දකින්නේ ජාතික කදවුරේ එකතුවක් ලෙසය. ඉන් පිටතින් සිටින්නෙ විජාතික ගතිසිරි-සංස්කෘතීන් ඇති දේශද්‍රෝහීන්ය. ඔවුන් සිංහලද, මුස්ලිම්ද, දෙමළද, ක්රිස්තියානිද, කතෝලිකද, අනාගමිකද, වාමාංශිකද, ආදීය ඔවුන්ට ඇදලා නැත. ඔවුහු ද්‍රෝහීන්ය.
(ඊනියා) සිංහල-බෞද්ධ අතීත ශ්‍රී විභූතිය ගෙනෙන්නට එරෙහිවන ද්‍රෝහීන්ය. 

මෙම නඩු තීන්දුවට පෙර එනම් 04/12/2018 ලංකා ඊ නිවුස් වෙබ් අඩවියේ පලකල ''ඓතිහාසික නඩු විභාගය ඇරඹේ..! ගම්මන්පිල අගවිනිසුරු ටැකල් කරන්න ගිහින් ඇනගනී..!'' යන ලිපිය අනුව දැක්වුයේ මහින්ද පිලේ ප්‍රකට ජාතිවාදී කසකරුවෙකුවන  උදය ගමන්පිල  මන්ත්‍රීවරයා අගවිනිසුරු නලීන් පෙරේරා මහතා රහසිගතව හමුවීමට උත්සාහ කර ඇති බවය. එම පුවතට අනුව අගවිනිසුරුවරයා සිය ආගමික කටයුතු සඳහා පැමිණෙන දේවස්ථානයක් ලෙස කොළඹ ඩීන්ස් පාරේ Fatima දෙව් මැදුර හඳුනාගෙන උදය ගම්මන්පිල එහි ගොස් දේවස්ථානය බාර පියතුමා හමුවී තමන්ට රහසිගතව අගවිනිසුරුවරයා හමුවීමට අවස්ථාවක් සලසා දෙන ලෙස ඉල්ලා තිබේ. හමුවේ රහසිගත භාවය තමා විසින් ආරක්ෂා කරන බවටද පියතුමාට ගම්මන්පිල පොරොන්දු වී තිබේ. එහෙත් පියතුමන් විසින් ගම්මන්පිලගේ ඉල්ලීම එක හෙළා ප්‍රතික්ෂේප කර ඇත. ඉන්පසුව තමාගේ ඉල්ලීම රහසක් ලෙස තබා ගන්නා ලෙස ගම්මන්පිල පියතුමන්ට කනපින්දම් කියා ඇතැයි දැක්වේ.


දැන් මෙම නඩු තීන්දුවෙන් අනතුරුව අගවිනිසුරුතුමා සහ සෙසු විනිසුරුවන්ගේ ආගම  ආදිය ඉලක්ක කරගනිමින් විවිධ අපවාද, හෙලාදැකීම් මඩ ප්‍රචාර අදිය facebook ආදී සමාජ ජාලවලට මුදා හැර තිබේ. මෙහිදී ඔවුන් ක්‍රිස්තියානීන් යැයි දැක්වීම ශ්‍රී ලංකාවේ ජාතිවාදී ව්‍යාපෘතීයේ ඊලග අංගය බවට පත්ව ඇත. මීට පෙර ශ්‍රී ලංකා ක්‍රිකට් කණ්ඩායමේ පරාජයන් පිටු පස ඇත්තේ ඔවුන් බහුතරයක් සිංහල-බෞද්ධ නොවන කතෝලිකයන් සහ ක්‍රිස්තියානීන් යැයි දැක්වීම ජයටම කෙරීගෙන ගිය,දැන්ද කෙරීගෙන යන්නකි. 

මේ තත්වය තුල ලංකාවේ ක්‍රිස්තු භක්තිකයන්ට යම් රතු එළියක් දැල්වෙමින් තිබේ යැයි යන්න පෙනීයන්නකි. කන-බොන ජෝලිකරන ක්‍රිස්තියානීන්ද මේ සම්බන්දයෙන් අවධානයෙන්  පසුවිය  යුතුය.  නැතහොත් මිසර දේශය ධන-ධාන්‍යයෙන් පෝෂණය කල ජෝසප් ගෙන් පසු ඔවුන්ගේ පරම්පරාවලට අත්වූ ඉරණමට වඩා වෙනස් ඉරණමක් අත්නොවෙනු ඇත. 

මාකස් ප්‍රියන්ත පෙරේරා
14/12/2018